פרס: "ארה"ב תומכת בנו גם ביטחונית וגם מדינית- זו לא בושה להגיד תודה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פרס: "ארה"ב תומכת בנו גם ביטחונית וגם מדינית- זו לא בושה להגיד תודה"
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה שמעון פרס, פתח הבוקר את ועידת הנשיא שישית שנערכה בשדרות ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. הנשיא נשא דברים והתייחס לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינאים, ועל התפקיד החשוב של ארה"ב במגעים ואמר:" אני שמח לראות שממשלת ישראל עושה כל אשר דרוש בכדי להמשיך את השיחות על מנת שלא ייפסק תהליך השלום. אני שמח שארה"ב מסייעת לנו בשיחות. יש לנו מזל על הברית עם ארה"ב- זו לא בושה להגיד תודה לארה"ב על תמיכתה הביטחוני והמדינית. אנחנו לא עם מבודד, אף פעם לא היינו. אנחנו שואפים לשלום".

    הנשיא המשיך והתייחס לפערים בין ישראל לפלסטינאים ואמר: "הפלסטינאים לא שבעי רצון מאתינו ואנחנו לא מהם. אבל שני הצדדים ביחד לא שבעי רצון מטרור וממלחמה. עלינו לעשות הכל בשביל להיות חזקים ביטחונית ומתקדמים מדינית, אני מאמין שזה אינטרס שלנו להביא לידי שלום מלא עם הפלסטינאים ולא להסס! יש להתבסס על שתי רגליים- הרגל המדינית המתקדמת בד בבד עם הרגל הביטחונית".

    הנשיא התייחס ליחסים עם מצרים, שכנתנו מדרום ואמר: "לישראל עניין עליון שמצרים תתגבר על קשייה. גם לנו וגם להם יהיה קשה להבטיח ביטחון ושלום, משני עברי הגדר, ללא שיתוף פעולה מתמיד. ישנם מספר מוקדים בעייתיים במרחב הזה ובראשם עזה וסיני אשר מהווים מוקדי טרור. אנחנו לא רוצים לראות את הנגב הופך להיות מרחב של מבריחים וטרוריסטים, על כן יש לנו עניין לראות מצרים חזקה ושלמה, ולהמשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק מבחינה ביטחונית ומבחינה מדינית".

    הנשיא המשיך להתייחס ליחסים המורכבים במזרח התיכון והדגיש שוב כי היחסים בין ישראל לירדן חשובים: "היחסים בין ישראל לירדן טופחו ע"י כל הממשלות", אמר הנשיא והתייחס לאירוע הירי בו נהרג השופט ראיד זעיתר לפני מספר ימים: "אנו מצרים על כל אירוע הגורם לתהודה שכזו, אני לא מאשים אף גורם, אנחנו עוד לא יודעים במאה אחוז מה בדיוק קרה שם, האירוע נמצא בשלבי התחקיר ואנו נתעמק בממצאים לכשיושלמו. ירדן מצטיינת במערכת היחסים האחראית שלנו ושלה- וזה בא לידי ביטוי בהמון מובנים. ירדן משקיעה רבות בחינוך ובתחום הזה רואים תוצאות. למלך יש בעניין הזה הישגים גדולים מאוד".

    נשיא המדינה התייחס לפיתוח הנגב ולהגשמת חזונו של בן-גוריון ואמר: "הנגב הוא מרחב ייחודי. חוץ מהאוניברסיטה ומהמכללות המתקדמות שבו- הנגב עתיד להפוך למרכז המדע והטכנולוגיה הביטחוניים של ישראל כאשר צה"ל יסיים את העברתו לנגב. ניתן יהיה לפתח פה 'סיליקון-ואלי' ישראלי שיתמקד בפיתוח טכנולוגיות ביטחוניות שיהוו כוח משיכה רציני לישראל. בנגב קיימת החקלאות המפותחת ביותר בעולם. ככל שהיה קשה כך הפך הנגב לפלא של ממש. הפיתוח של הערבה מוכיח כי ניתן לקחת פיסת מדבר ולהפוך אותה לאזור חקלאי פורה ומניב. הנגב גם יהיה מרכז של אנרגיה הסולארית עם כניסת טכנולוגית הננו לתחום הסולארי. אבל המשאב הכי גדול שיש בנגב הוא ההון האנושי – אנשים ברוכי כישורים ומלאי התלהבות. המראות שאני רואה כאן מחזירים אותי ליום הראשון בו נחשפתי לנגב יחד עם בן-גוריון. אני עוד זוכר את הדמעות שהפכו להיות גשם של תקווה. מה שהרגשתי אז אני מרגיש גם היום- ההתחלה קשה, אך נושאת עמה תקווה ענקית".



    0 תגובות